Brighton 2013

Det går verklgen inte att beskriva med ord hur den här resan var! Kan fortfarande inte fatta att jag varit med om så mycket. Jag kommer aldrig kunna skriva en normallång text om detta, skulle nog inte få med allt även om jag skrev en hel bok om det ;) Så jag tänkte faktiskt inte skriva så mycket, eftersom det är mycket jag vill hålla för mig själv eller kanske bara berätta för min närmaste vänner, men jag tänkte iallafall visa lite bilder :)
 
Men jag kan väl börja såhär:
Torsdag morgon den 20 juli 2013 gick jag upp ur min säng kl. 04.00 efter att ha sovit kanske 20 min. Jag sa hejdå till min lillebror och pappa som fortfarande halvsov, det var svårare än jag hade trott, jag hade inte förberedigt mig på att säga hejdå till dem förrän det redan var dags... Sedan satte jag och mamma oss i bilen och körde iväg mot Arlanda flygplats. Väl där träffade jag Vilma och vi satt där och väntade på att få checka in. Efter kanske 1,5 timmme gick vi till självincheckningen och sa hejdå till våra kära mammor. När vi satt på planet kändes det som man var i någon sorts bubbla av nervositet, rädsla och otrolig glädje på samma gång och när vi landade på heathrows flygplats var det så overkligt att man knappt trodde det var sant.
 
När vi träffat världfamiljen och fått lunch serverad tittade jag på klockan för första gången och då nån gång började jag fatta att jag faktiskt var i ett helt främmande land med helt främmande människor. Den dagen gjorde vi inte så mycket, gick bara runt och tittade runt lite i området och gick och la oss vid åtta (engelsk tid, alltså nio svensk), vi var halvt döda efter en så lång dag med så många intryck, jag somnade på kanske 10 sekunder.
Vi bodde med två jättesnälla tjejer som hette Johanna och Julia.
 
Ju fler dagar som gick ju mer började man att älska Brighton och de det tog inte lång tid innan vi började kalla värfamiljens hus för hem :) Vi gick i skolan 3 timmar om dagen och hade aktiviteter resten av tiden. Ibland blev det lite stressigt men det gick över. Den sista veckan var bäst, då kände man verkligen alla och hade den där gemenskapen i gruppen. Sista kvällen hade vi avsluning på stranden, det var jättejobbigt att säga hejdå till alla efter så lång tid tillsammans, särskilt till de som man visste bodde lång bort och de man kommit extra nära :(
Efter språkresan stannade jag med mamma i England, vi var två dagar i Brighton och tre dagar i London. Jag visade henne vilka ställen vi hade varit på och vad vi gjort för saker. Redan dagen efter alla hade åkt hem kändes det som en evighet sen man gick på de där gatorna (även fast det bara var några timmar sen).
 
Det blev en rätt lång text ändå men jag klarade det bra. Men som sagt detta är inte ens en hundradel av det jag varit med om, men det får duga. Jag hoppas ni fått veta lite iallafall :)
Som ni säkert förstått så har jag shoppat ganska (väldigt) mycket, så ska försöka göra en "haul" video nån dag. Ha det bra så länge och har ni chansen, BOKA EN SPRÅKRESA TILL BRIGHTON SÅ FORT SOM MÖJLIGT, NI KOMMER INTE ATT ÅNGRA DET!! ;)
Här är lite bilder, puss
 
Huset vi bodde i :)
 
Jag innan skolan
 
Brighton pier
 
Jag och Benji, hunden som våran familj hade
 
Jag, Vilma, Julia och Johanna :)
 
Jag och Johanna, sista kvällen :(
 
Jag på Brighton beach
 
The sea <3
 
 
Brighton pier, view from Brighton wheel
 
Jag i Brighton wheel
 
Jag och Usain Bolt ;)
 
Jag och Michael Jackson
 
Dr. martens store, London
 
London eye
 
Big ben & houses of parliament
 
Buckingham palace
 
Jag vid piccadilly circus :)
PS: Fler bilder finns på min instagram @stina1998
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Tycker verkligen att du borde göra en video men dina kläder du shoppa;)<3

Svar:
Stina

2013-08-13 @ 15:56:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Stina Erikssson

Dream of tomorrow, remember yesterday, live TODAY!

RSS 2.0